Thomassentunnel Rotterdam

In de Thomassentunnel in Rotterdam hebben we deformatiemetingen uitgevoerd.

Port of Rotterdam

Basispunten monitoringssysteem

Er zijn een aantal basispunten waar het monitoringssysteem aan moet voldoen volgens het Havenbedrijf.

  • Het systeem dient op afstand te communiceren dus er wordt niet fysiek gemeten.
  • Het systeem dient de rotatie per moot, de zetting per moot en de voegopening weer te geven.
  • Het systeem wordt geïnstalleerd tijdens een buitendienststelling.
  • Het systeem dient te worden toegepast in de moten 12 tot en met 21.

Direct resultaat

Door alle lengteveranderingen per grafiek bij elkaar op te tellen wordt er een totale lengteverandering per buis verkregen.De resultaten van de metingen worden direct online weergegeven in de MOTO Viewer. Ook de lengtemeting hoeft op deze wijze niet fysiek gemeten te worden.

De frequentie van de metingen is volledig afhankelijk van de wensen, variërend van continu tot één keer per jaar. Alle waarnemingen zijn relatief ten opzichte van het RD NAP stelsel. Wel zijn de waarnemingen absoluut ten opzichte van elkaar.

Cases